Կառավարման պրոբլեմն իր էությամբ այնպիսին է, որ այդ ոլորտում որոշում կայացնելու և այն իրականացնելու ուժ և իրավունք ունեն մեկ կամ մի քանի անձեր:
Բացի դրանից, հիերարխիայի տեսքի հասարակական կառուցվածքն ու ստրուկտուրան իրենց բնույթով հարմարեցված են հենց էֆեկտիվ կառավարման նպատակին:
Ասվածի իմաստը պարզելու համար ենթադրենք, որ հասարակությունն ունի առանց լիդերի հարթ կառուցվածք:
Կյանքի հիմնական նպատակից, այսինքն, ապրելու ձգտումից ելնելով, անմիջապես կսկսվի քաոսային պայքար կյանքի համար անհրաժեշտ առկա բարիքներից առավելագույնին տիրանալու համար:
Դրա համար մարդիկ կսկսեն իրար միանալ ու խմբեր կազմել, որպեսզի միացյալ ուժերով բարիքներից ավելի մեծ պատառ պոկեն:
Եվ այդպես, պայքարը կգնա արդեն խմբերի միջև, և հիմա էլ խմբերը կսկսեն իրար միանալ՝ ավելի մեծ ուժ դառնալու և բարիքների համար պայքարում հաղթող դուրս գալու համար:
Այս պրոցեսը կշարունակվի այնքան, մինչև բոլորը բաժանվեն երկու կամ երեք մեծ խմբերի, որոնց միջև պայքարը կծնի հաղթող, որն էլ կստեղծի կառավարման հիերարխիկ ստրուկտուրա:
Գիտական լեզվով ասվածը նշանակում է, որ հասարակության հարթ կառուցվածքը, որտեղ բոլորն ունեն մոտավորապես միատեսակ ուժ ու իրավունք, իր էությամբ անկայուն է, որ ծնում է ներքին պայքար, և որն էլ, իր հերթին, ծնում է ուժային ու իրավունքային հիերարխիա:
Եվ հիերարխիան հասարակական կառուցվածքի բոլոր մակարդակներում է, քանի որ առանց հիերարխիայի կառավարում չկա:
Մյուս կողմից էլ, կախված տարբեր հանգամանքներից, ներառյալ մարդկանց հոգեբարոյական հատկությունները, առկա ռեսուրսներն ու հասարակության նախապատմությունը, հարևանների բնույթը և այլն, հիերարխիաները իրարից կարող են տարբերվել ուժ-իրավունք հարաբերությամբ:
Բացի դրանից, երկու հասարակությունների միջև կոնֆլիկտային իրավիճակներում հաղթելու ավելի մեծ շանս կունենա նա, ով ունի ավելի մեծ ուժ-իրավունք հարաբերություն:
Այս վերջին հանգամանքը կապված է այն բանի հետ, որ ում մոտ որ ուժ-իրավունք հարաբերությունն ավելի մեծ է, նրա մոտ որոշումներ կայացնելու էֆեկտիվությունն ավելի բարձր է՝ ի հաշիվ որոշում կայացնելու և այն կյանքի կոչելու ավելի մեծ արագության:
Պավել Բարսեղյան